Czas zaangażować klienta. Co to jest POS?

Sprzedając swoje produkty w sieci wiesz, że trzeba przygotować atrakcyjne banery, wykorzystać różne rodzaje przestrzeni reklamowej, przygotować posty na social media – angażować obrazem i tekstem. Czy kiedy sprzedajesz swoje produkty w sklepie stacjonarnym kwestia angażowania klientów nie jest również ważna? Dowiedz się, co to jest POS i zacznij nakłaniać klientów sklepów i marketów do zakupu Twoich produktów.

Co oznacza skrót POS?

Co to jest POS? POS, point of sale, oznacza nośnik reklamy, który bezpośrednio może wpłynąć na decyzję zakupową klienta. To każdy materiał, z którym klient styka się bezpośrednio w sklepie. Jest wiele różnych rodzajów POSów, do najczęściej używanych należą: stand, lightbox, infokiosk, wobbler, stojak na ulotkę, totem, makiety, naklejki, cenówki, potykacze i ekspozytory. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wymyśli swój własny rodzaj POSu.

Gdzie znajdziesz POS?

POS służy do promocji produktu bezpośrednio w punkcie jego sprzedaży. Kiedy będziesz w sklepie na pewno zwrócisz uwagę na makiety stojące przy półkach, obniżki cenowe lub odstające kiwaki z informacjami na temat nowości lub niezwykłych właściwości produktów. To właśnie POS. W statycznych alejkach wypełnionych rzędami produktów, ważny jest sposób na zwrócenie uwagi klienta. Jednym z ciekawszych jest wobbler, inaczej zwany kiwakiem. Jest to materiał reklamowy odstający od półki i umieszczony na giętkim tworzywie. Dzięki temu przy każdym ruchu otoczenia – ruch powietrza, potrącenie wózkiem – wobbler zaczyna się ruszać i przyciąga wzrok. Kiedy mamy już uwagę klienta, dobrze przygotowana treść reklamowa jest w stanie wyróżnić nasz produkt i skłonić klienta do zakupu.

Tanie i drogie rozwiązania

POS może być jedną z kosztowniejszych inwestycji. Wymaga projektu i zgrania treści z naszą strategią marketingową. Wydruk wielkoformatowy na specjalnym kartonie i dystrybucja materiałów do sklepów również przynosi koszty. Są jednak takie materiały jak naklejki i wlepki, które generują stosunkowo niskie koszty i mogą tak samo dobrze generować zaangażowanie. Jak widać warto znać odpowiedź na pytanie co to jest POS, bo to wygodne rozwiązanie, bez którego ciężko by było odnieść sukces.

Post Author: kathleen leightoon

Dodaj komentarz