Sposób na usprawnienie komunikacji w małej i średniej firmie

Bardzo wielu pracowników małych i średnich firm narzeka na złą komunikację w przedsiębiorstwie. Wydaje się, że skoro firma nie jest aż tak duża, to takie problemy raczej nie powinny występować, bo każdy może pozwolić sobie na bezpośredni kontakt ze współpracownikiem. Niestety, często okazuje się, że to w taki sposób nie funkcjonuje. W efekcie zdarzają się opóźnienia w realizacji projektu spowodowane brakiem informacji lub błędnymi informacjami, a pracownicy tracą czas na wzajemne wypytywanie się o bieżące sprawy i nowości w projekcie. Nie jest ani efektywne ani nie wpływa pozytywnie na zadowolenie i motywację pracowników. Na szczęście, wprowadzenie niewielkich zmian może pomóc w poprawie komunikacji w firmie. Pomaga w tym JIRA Polskahttp://jirasolutions.pl/jak-usprawnic-przeplyw-informacji-w-malej-i-sredniej-firmie/.

Spotkania, na których omawia się wszelkie istotne kwestie

Dobrym sposobem na poprawę efektywności pracy zespołu jest organizowanie cyklicznych spotkań, podczas których omawiane są wszelkie bieżące sprawy związane z projektem. Każdy członek zespołu może powiedzieć o tym, czym obecnie się zajmuje i jakie napotyka problemy podczas realizacji zadań. Można też odpowiednio zaplanować pracę i przydzielić nowe zadania tak, aby mogła ona posuwać się do przodu. Każdy, kto obecny jest na takim spotkaniu, ma bezpośredni dostęp do informacji i styczność z kierownikiem projektu. Takie spotkania spajają zespół, a pracownicy czują, że praca każdego z nich jest potrzebna do tego, aby osiągnąć zamierzony cel.

Wszystko czarno na białym

To jednak nie wszystko. Bezpośrednio po samym spotkaniu każdy pracownik wie o co chodzi i czuje się zmotywowany, jednak wraz z upływem czasu aż do kolejnego spotkania znowu mogą się pojawić problemy w komunikacji podczas realizacji zadań. I tutaj tak naprawdę koniecznością jest wprowadzenie narzędzia takiego jak JIRA Polska, które pomoże zarządzać projektem. Do takiej platformy swój własny dostęp może mieć każdy pracownik. Może tam zostać umieszczona dokumentacja projektowa, dzięki czemu każda osoba zaangażowana w projekt w dowolnym momencie może do niej zajrzeć i sprawdzić podstawowe założenia realizacji projektu. Może to zrobić sama bez niczyjej pomocy zamiast chodzić i wypytywać współpracowników o podstawowe kwestie marnując swój i ich czas.

Zarządzanie projektem dzięki JIRA Polska

To także spore ułatwienie dla osoby zarządzającej projektem. Każde zadanie może zostać tutaj dodane wraz z opisem, można je przydzielić konkretnemu pracownikowi, określić priorytet oraz harmonogram jego wykonania. Dodatkowo za pośrednictwem platformy można się w sposób efektywny pomiędzy sobą komunikować. W dowolnym momencie można więc napisać do współpracownika, ale możliwe jest też skontaktowanie się pracownika z kierownictwem. To ta wymiana informacji jest tak ważna i całkowicie zmienia sposób komunikacji w obrębie przedsiębiorstwa.

Kontrola błędów na najwyższym poziomie

Tak naprawdę nikt nie lubi poprawek do projektu, często się jednak zdarza, że w gąszczu różnych informacji uwagi od klientów giną i nie są uwzględniane na czas, co powoduje niezadowolenie i dodatkowe komplikacje. JIRA Polska umożliwia rozsądne zarządzanie błędami, zgłoszenie od klienta dodane do systemu również może posiadać swój priorytet, opis, termin wykonania oraz przydzieloną do jego skontrolowania konkretną osobę. Dzięki temu nic nie ma prawa zginąć i każdy z pracowników wie, jakie zadania są do niego przydzielone. JIRA Polska ułatwia i optymalizuje prace na wielu polach, a jej stosunkowo niewysoka cena sprawia, że nawet niewielkie firmy mogą pozwolić sobie na jej wdrożenie i testowanie.

Post Author: admin

Dodaj komentarz